zde je reportáž Nymburského deníku

17.11.2011 v Nymburce

foto Nymburský deník

foto Nymburský deník

V úterý dne 20. května 2008 v 16 hodin ve Vlastivědném muzeu v Nymburce se uskutečnil

Křest nové knihy

Obrazek

Vlastivědné muzeum v  Nymburku se nachází  20 minut jízdy autem od naší knihovny v Klučově a právě tam jsem se vydala za pošmourného odpoledne v úterý 20. 5. 2008.  Venku mžilo, ale v mé dušičce svítilo slunce. Poprvé v životě budu přítomna takové události jako je křest knihy a to ne ledajaké. Snad jsem nezabloudil... kniha velmi zajímavá od neméně zajímavého člověka - viz recenze paní Kubešové v Pozitivních novinách.  Den křtu knihy je významným dnem i pro Jiráskovu knihovnu Klučov, protože je  spojen s předáním exilových knih, které pan Krause věnuje knihovně….Zaparkovali jsme za muzeem a knihy nám předává paní Alice Krauseová, protože pan Krause je právě „v zajetí nymburských novinářů“. Já zase předávám paní Alici knihu pro pana Krausea od ing. Jaromíra Hovorky  Léčba smíchem s věnováním od jejího autora . Knihy už máme v autě a mezi kapkami deště  přecházíme do muzea, kde se pomalu začínají scházet pozvaní hosté mezi které patříme i my. Kniha vzpomínek nymburského rodáka Oskara Leo Krause vyšla na konci roku 2007  ve Švýcarsku vlastním nákladem autora. Setkání nymburských pamětníků  a dalších hostů s autorem knihy zajistil a knihu pokřtil PhDr Pavel Fojtík, historik  a pracovník Polabského muzea v Nymburce. Pan PhDr Fojtík je mladý muž, který se ze srdce věnuje historii města Nymburk. Vzpomněl na vlastní seznámení s autorem a na podnět ke vzniku knihy. Pan Oskar Leo Krause vyprávěl historky z Nymburka, které si čtenáři mohou přečíst také v jeho knize.  Celá akce ve mně zanechala hluboký dojem a moc za to děkuji.

Zde je článek  o křtu v Nymburském deníku

Zde je rozhovor s Oskarem Krausem v Nymburském deníku

Zde je rozhovor s Oskarem Krausem v Pozitivních novinách